donderdag 1 oktober 2015

Trainen met zeven, trailen met vijf

"Het is een drukte van belang in het grote dierenbos" zou mijnheer Den Uil zeggen. Maar druk was het gisteravond ook bij Haag Atletiek. Niet alleen omdat de woensdagavond altijd al de drukste avond is vanwege de vele loopgroepen, maar nu ook omdat er, voorafgaand aan de trainingen, een huldiging plaatsvond van jonge talenten inclusief een aantal verse Nederlandse Kampioenen. Dit naar aanleiding van atletiekwedstrijden het afgelopen weekend. Ingeleid door PR-man Louis Hueber werden zij door voorzitter Ruud Fabrie en coördinator Baanatletiek Fennie van Osch in de bloemetjes gezet. Ik had geen camera bij me, maar op onze site valt er meer over te lezen en te zien.

Strandwandeling overdag en ontmoeting met Jan Spaans en Arie Pronk

Het was trouwens een heerlijke avond om te trainen: niet te koud, niet te warm, en aan het begin van de training nog een strakblauwe lucht. Echter begint het alweer snel donker te worden, dus lichtgevende hesjes worden weer een 'must',  zeker wanneer er buiten op straat wordt gelopen. Onze groep trainde echter op de baan. Wij waren trouwens een van de weinige groepen aldaar, want de jonge atleten waren ook bezig, onder andere met speerwerp-oefeningen. Dus hielden we het 'smal', d.w.z. we liepen - zeker in het begin - in de eerste en waar mogelijk in de tweede baan.

Op het programma stonden - na het gebruikelijke inlopen en de warming-up - twee series van 5x400 meter in 15 km tempo. Met telkens 90 seconden tussen de tempo's in, en 10 minuten rustig lopen tussen de series. De trainingen werden gegeven door Odette, Sanny en Sandra.

De meesten hielden zich netjes aan het 15 km tempo, maar naarmate de training vorderde ging een stel - en daar mag ik mijzelf ook toe rekenen - steeds harder lopen. De 'vierhonderdjes' werden gemiddeld tussen de 1'55' en 1'59' gelopen, met uitschieters naar 1'50''. Het ging best lekker eigenlijk, zelf liep ik in een door Sandra aangevoerd clubje met onder anderen Ton, Pierre, Peter en Karin.

Na afloop nog even het krachthonk ingedoken met - dat krijgt een complete facelift, binnen enkele weken is het klaar - waarbij bleek dat ik door een paar weken niet oefenen wel iets van mijn kracht heb ingeboet. Komt wel weer.

Klaar voor de Posbank Trail
En nu wat 'taperen' voor komend weekend, dan ga ik met een kleine delegatie van Groep 5 naar Velp om de Posbank Trail te lopen. Allemaal dames... Een van hen doet waarschijnlijk de 30 km, de anderen pakken net als ik de 15 km. Lijkt mij leuk! Het wordt mijn tweede 'serieuze' trailrun dit jaar.

Maar tot die tijd staat er genoeg op het programma. Zo heb ik mij opgegeven als figurant voor het theaterstuk annex opera 'Mariken', vanavond is er een repetitie. Als het mag en lukt, breng ik daarvan verslag uit.

Verder ben ik de afgelopen dagen druk bezig geweest met (teken)klusjes, waardoor het bloggen er een beetje bij inschoot.

Geen opmerkingen: