vrijdag 6 november 2015

Van Europort via Europoort naar Zeeland


Gisteren bezocht ik Europort, een grote landelijke beurs annex expositie voor maritieme technologie. Weer eens iets totaal anders dan wat ik gewend ben te doen. De beurs in de evenementenhallen van Ahoy is vooral zeer de moeite waard voor wie iets met schepen, zeevaart en techniek heeft - en met name maritieme technologie.



Nu vind ik boten, schepen en wat dies meer zij - zeker vanuit historisch perspectief -  best interessant, al was het maar omdat scheepvaart sinds mensenheugenis 'core business' is voor ons Nederlanders. Sail Amsterdam, het Marinemuseum in Den Helder, het Scheepvaartmuseum: ik heb dat alles een keer bezocht, maar het was voor mij vooral een kwestie van 'bootjes kijken', vanwege 'het mooie'. Echter heb ik weinig affiniteit met de techniek, ongetwijfeld omdat ik daar totaal geen aanleg voor en verstand van heb. Wat moet je dan op zo'n beurs, is de vraag.


Het lot wil dat ik de laatste tijd meerdere malen via de vriendenkring met de maritieme wereld in aanraking ben gekomen, en zo nu en dan op dat gebied een tekeningetje - niet technisch, meer illustratief - maak. Mede naar aanleiding daarvan ben ik nu ook door 'iemand van de club' - die een bedrijf heeft voor maritieme producten - uitgenodigd om een kijkje bij Europort en zijn stand te komen nemen.


Op een of andere manier is het bruggetje van Europort naar komend weekend snel geslagen, met een forse delegatie leden van Haag Atletiek reizen we naar Zeeland af voor het jaarlijkse trainingsweekend. Zelf maak ik deel uit van een huisje met louter mannen.

Echter heeft één van hen moeten afzeggen en wegens een knagend schuldgevoel zou hij iemand anders gevraagd hebben om zijn plek in te nemen....



Laatste nieuws echter is dat bedoelde persoon op het laatste moment heeft afgezegd nadat ze een foto van ons had gezien. Nou ja, blij toe, ook wel eens gezellig met 'mannen onder elkaar' (de druiven zijn zuur....).

Geen opmerkingen: