zondag 28 februari 2016

Vroege lentewandeling


Ja, hij is binnen, het startnummer voor de CPC! Nu moet ik wel...

Na de lange duurloop van vrijdag heb ik mij zaterdag rustig gehouden op loopgebied. Wel een stukje gefietst en gewandeld naar en over landgoed Ockenburgh, inclusief het Hyacinthenbos en het Van Leydenhof. En hoewel het grauwbruin van de winterse natuur weinig aanleiding geeft tot euforie, valt er hier en daar toch wel iets kleurrijks te ontwaren.


Zoals de crocussen, die dit jaar vroeger dan ooit tot bloei zijn gekomen, naast de lokaal overvloedig bloeiende sneeuwklokjes.

Bij Meer en Bosch was de wit-zwarte merel weer present!

Deze halsbandparkieten hebben de lente al in hun hoofd.


Op het buitenterras van Villa Ockenburgh was nog een stoel vrij, het was prima te doen in het zonnetje, zeker op het beschutte plekje waar ik zat.


Ockenburgh is voor hardlopers een favoriet 'uitrengebied'...
Maar vandaag (zondag) toch nog even de benen losgooien. Daartoe ga ik straks naar Delft om 'bij Bertus' (IJsclub) een 5 km loopje te doen.

1 opmerking:

Hans Verbeek zei

Inderdaad, nu moet je wel. Ik wens je veel succes.
Ik kom dit jaar niet aanmoedigen met mijn hamer (bij de 19 km). Volgens mij red je het wel zonder aanmoedigingen.