donderdag 24 maart 2016

Lente bewegingen

Vandaag 'oppas-dag'. Maar eerst een korte update. Het waren hectische dagen. Wat er allemaal is gebeurd in Brussel laat ook mij niet onberoerd en de actualiteiten volg ik op de voet via tv, internet etc. Op deze plek beperk ik mij echter tot particuliere zaken.

Vanmorgen in de Bosjes van Pex naar de vogels geluisterd. Elke dag komen er meer vogels - en dus ook meer vogelgeluiden - bij. Vooral spechten hoor je veel, de groene specht met zijn 'lachende' roep en diverse grote bonte spechten die her en der aan het 'roffelen' zijn.

Verder heb ik het vijvertje en de ronde bak daarnaast zoveel mogelijk van bladafval ontdaan. Nog lang niet alles is er uit, maar het is een begin. Tijdens deze werkzaamheden kwamen er ook drie salamanders en een dikke bruine kikker mee, deze heb ik allemaal weer teruggezet.



Maandag een korte loop met wat tempo's gedaan, woensdagochtend de inmiddels vertrouwde sessie in het krachthonk afgewerkt. Het was er druk, wij waren met z'n tienen. Ook weer het 'droog-roeien' opgepakt, nu nog maar een paar minuten maar dat wordt de komende tijd wel opgevoerd. In de jaren negentig was ik er vrij goed in maar dat is ook alweer een tijd geleden.

Na het gebeuren in het krachthonk heb ik 'de jongens' op koffie cake getracteerd. Daarna snel naar huis en vervolgens de keuken in om appeltaarten en cake te bakken voor 's avonds na de training.


Later in de middag de training voor mezelf  'na-geaapt'. Twee series van 3 x 800 meter met tien minuten rust tussen de series en twee minuten rust tussen de tempo's. Ik liep van huis naar de Laan van Poot bij wijze van inloop.

De eerste 800 meter op de baan ging moeizaam. Ik moest poot-aan spelen om er 4 minuten en 20 seconden uit te persen. Pfoei, slecht zeg. De tweede 800 meter ging ietsje beter maar zat ook toen zo'n vijf, tien seconden boven de vier minuten. De derde 800 werd slechts 600 meter, echt lekker ging het niet. Ik ben toen terug naar huis gelopen, de tien minuten waren toen bijna om en liep nog éénmaal vier minuten voluit. Thuisgekomen, mijn zware trainingsschoenen snel omgewisseld voor de wedstrijdschoentjes en weer naar buiten voor de laatste twee tempo's. Pas toen kreeg ik vleugels, ik was van plan om die laatste twee tempo's in vier minuten te lopen en beide keren legde ik een afstand van ruim 800 meter af. Het voelde veel sneller, maar eigenlijk is dit het normale 10 km tempo voor onze groep. Maar ja, de laatste dagen toch weer aangekomen met al dat gebak en andere lekkernijen.


Geen opmerkingen: