donderdag 31 maart 2016

Send one away!

De anecdote wil dat de in de jaren vijftig wereldberoemde filmactrice May West na een voorstelling belaagd werd door een horde mannen, die zich voor haar kleedkamer verdrongen. Misschien alleen maar voor een handtekening, maar goed.

Haar manager wist zich een weg naar binnen te banen en zei: "Miss West, there are ten gentlemen waiting for you outside". Waarop de vedette antwoordde: "I am too tired. Send one away!"

Hier moest ik aan denken toen ik na afloop van de training bovenstaande foto's van groep 7 zag, die gisteravond door Sanny Schoon op haar smartphone waren geschoten. Wij zien hier groepslid Ton van der Pol temidden van een harem van vijftien dames, na de training. Zijn commentaar: "Het waren teveel dames, ik heb er twee weggestuurd".

Grap natuurlijk, maar het klopte wel: Ton was de enige man die met de groep meetrainde. Aanvankelijk was er nòg een man (nou ja) bij, maar die besloot al snel om op eigen houtje verder te gaan. En die andere man was ik.
Al bij het inlopen voelde ik dat het niet goed ging. Ik voelde me zwaar, zat snel boven mijn adem en had 'slechte benen'. Het relatief weinig trainen van de afgelopen week in combinatie met lekker eten en drinken heeft - naast een rommelende buik - weer voor een kilootje extra gezorgd. Het inlopen kostte mij al moeite.

De training was niet al te lang. De kern bestond uit vier maal vier minuten in 10 km tempo, met drie minuten tussenpauze. Zo goed en zo kwaad als dat ging heb ik die tempo's op eigen houtje gedaan, op de Laan van Poot. Dat ging, maar niet van harte.

Na afloop was het als vanouds gezellig in de kantine. Sommige dingen veranderen nooit blijkens deze tekening uit 2013 waaraan FB mij hielp herinneren...


Eerder op deze woensdag wel weer in het krachthonk vertoefd. En er ook getraind met ook een paar minuten roeien. Een van de verrassende constateringen was dat de 92-jarige Menno de Rijk in staat bleek om bijna drie minuten onafgebroken te 'planken': dat lukt menige jongere niet eens. Ook krijgt hij elke week bij het bankdrukken weer meer kilo's omhoog. Een fenomeen, deze Menno die ook weer een nieuwe vriendin en een nieuwe auto heeft. Het leven begint bij de negentig!

Na afloop in de kantine de 'na zit' met onder anderen Wim van Es en Henk Verploegh, de 'wandelende archieven' van de vereniging. Buiten zag de 'jeu de boules groep', een vaste groep oudere heren, hun spel verstoord door de enthousiaste jonge hond van Wim van Es die vooral belangstelling had voor de kleine balletjes en daarmee een paar keer aan de haal ging. 'Papa Wim' moest even komen opdraven om het speelse dier tot de orde te roepen...



Geen opmerkingen: