zaterdag 9 april 2016

Coopertest en zo...


De Cultuurbarbaar heeft zijn naam eer aangedaan de afgelopen week, want weinig cultuur. Maar wel veel buiten vertoeft. Zoals gisteren, Bieslandse Bos en een klein stukje de Delftse Hout in. "Wat is natuur nog in Nederland" verzuchtte dichter J.C. Bloem in de vorige eeuw al, ook al was hij blijkens het gedicht 'De Dapperstraat' klaarblijkelijk geen grote natuurfreak.


Verder is er 'normaal' getraind in het krachthonk aan de Laan van Poot, en woensdagavond is er een Coopertest gelopen. Jan Passchier heeft deze testloop een paar jaar terug in ere hersteld en alhoewel niet meer zo populair als in de jaren zeventig, zijn er nog genoeg gegadigden te vinden die bereid zijn om zich twaalf minuten lang het schompus te lopen (ja, je komt uit Den Haag of niet).

Eigenlijk wilde ik die niet lopen omdat de (loop)conditie de laatste weken wat heeft ingeboet, maar ik had mij al van tevoren ingeschreven, dus vooruit maar. En, zoals verwacht, liep ik de benen uit mijn onderrug maar het resultaat was niet om over naar huis te schrijven, 2385 meter. Maar goed, voor mijn leeftijdscategorie zou dat 'zeer goed' zijn, althans volgens de tabel.

Kan het weer niet laten, maar nostalgische foto's zijn altijd leuk: hierboven een coopertest van lang geleden aan diezelfde Laan van Poot...


Bieslandse Bos, 7 april 2016

Geen opmerkingen: