zondag 3 april 2016

Wandelgangen...


Update van de afgelopen dagen! Met etentjes en veel wandelen, en vandaag zowaar nog hardgelopen...

Donderdag gewandeld van Ypenburg naar Leidschenveen, Vrijdag overdag zeker anderhalf uur gewandeld door het Bieslandse Bos en zaterdag met Walter en Dea via Rotterdam naar Maarn voor een wandeling van ruim vijftien kilometer. Wat hardlopen betreft was er zondag (vandaag dus) de Zandmotorrun. Oh nee, niet de Zandmotorrun, dat had ik wel gewild maar het ging niet door omdat ik niet stond ingeschreven. Ik ging er van uit dat ik dat had gedaan, waarschijnlijk was ik het van plan en is het aan mijn aandacht ontsnapt.
Het bleek toch mogelijk om na in te schrijven, maar dat heb ik niet gedaan. Ik schikte mij snel in de rol van supporter met zakdigicam. Maar daarover straks.

Donderdag zijn wij met Chloë naar de kinderboerderij in Leidschenveen gegaan. De heenweg was nog even wennen, daar hebben we zeker een uur over gedaan. Er bleek echter een snellere weg terug te zijn. Weer wat geleerd. Een leuke en goed verzorgde kinderboerderij overigens.




Vrijdag overdag gewandeld naar het Bieslandse Bos, en van daaruit liepen we naar het centrum van Nootdorp, met die oude kerk en het pittoreske ophaalbruggetje.



Vrijdagavond was er een borrel van een select groepje Haag-vrienden en aansluitend een etentje voor twaalf personen bij Brasserie Buitenhof. Erg gezellig, prima sfeer, goede prijs-kwaliteitsverhouding, vriendelijke bediening. Maar niet zo best voor de lijn...


En toen was het zaterdag. Na lange tijd gingen wij weer eens met De Doornvogels wandelen. September 2015 was de laatste keer... Hugo, die de wandelingen organiseert en vorig jaar met zijn vrouw van Doorn naar Maarn is verhuisd, was jarig en dat vierde hij door zijn looplustige gasten na aankomst op zijn appartement te tracteren op kersentaart, groentensoep, krentenbollen en later in de middag, na de wandeling, op een kleurrijk en gevarieerd indisch buffet. Erg lekker allemaal.


Maar er moest eerst gewandeld worden! Ditmaal voerde de tocht vanaf Maarn door een fraaie landelijke omgeving naar Woudenberg. Veel bospaden die hier en daar wat ruig waren en modderig, dus de stevige wandelschoenen kwamen goed van pas. Onderweg waren er twee stops, één bij een theetuin en een in de keuken van de bakker in Woudenberg-centrum.



Zandmotorrun

En dan was er de zandmotorrun! De eerste en waarschijnlijk niet de laatste editie. Ik stond aan de zijlijn enkele foto's te maken, vooral van bekenden zoals mede-lopers van Haag Atletiek.



Zoals eerder vermeld, heb ik niet aan de loop meegedaan. Maar later heb ik het ruimschoots goedgemaakt! Ik was al thuis, en juist toen de zon volop ging schijnen trok ik de loopschoenen aan. Vanaf huis liep ik naar de duinen waar ik na enkele minuten het strand bereikte. Vervolgens een flink stuk over het zand en langs de vloedlijn tot even voorbij Kijkduin gerend, en bij de opgang bij paviljoen Suiderstrand, waar eerder deze dag de Zandmotorrun van start ging, naar boven en via het fietspad terug naar Kijkduin, Meer en Bosch en Laan van Meerdervoort. Al met al zo'n 70 minuten gelopen...

Nadien heb ik op deze - wat temperatuur betreft - eerste èchte lentedag in de tuin gerommeld. Er zijn wat kruidpotjes van AH uitgelopen, de tere radijs- en broccolistekjes heb ik overgezet in twee bakken die met 'speciale kruidengrond', ook van onze grootste kruidenier, van tevoren waren gevuld.


In de vijver vieren de salamanders al bruiloft, en ook zag ik enkele bruine kikkers waaronder een paartje: het vrouwtje droeg het kleinere mannetje op haar rug. Ook beginnen de dotterbloemen uit te komen, wat altijd een mooi gezicht is...



Geen opmerkingen: