donderdag 26 mei 2016

Coopertest van 'De Zevenaars'


Na een aarzelende start is er de laatste tijd weer een toegenomen belangstelling voor de coopertest waarneembaar. Dat kan te maken hebben dat de trainers meer 'reclame' maken bij hun groepen, maar of dat de enige reden is weet ik niet.

Na een - altijd relatief - slechte eerste coopertest begin dit jaar was het vandaag tijd voor revanche op mijzelf. Niet dat ik met die instelling ging lopen, ik ging veeleer voor 'ontspannen lopen'. En dan maar zien of dat tot een aanvaardbaar aantal meters zou leiden.

Om 19:00 verzamelde onze groep voor het clubhuis, even later gingen we voor de warming-up en het inlopen. Daarbij werd er ook nog wat loopscholing verricht onder leiding van Arie Don.

Om kwart voor acht ging onze groep - met twee gastlopers - van start. Henk Kop had mijn camera overgenomen zodat hij enkele foto's van onze groep kon maken. Is goed gelukt!


Liep ik twee maanden terug met veel 'werken' nog 2385 meter, nu kwam ik op 2500 meter uit. Nou ja, ik smokkel een beetje, het was 2498 meter maar ach, die twee meter...;-)

Hoe dan ook: ik ben tevreden, zonder forceren haalde ik circa 1'50'' per 400 meter, en de gelopen afstand is voor mijn leeftijd sowieso meer dan goed. Nu is er één man in de groep die nog wat ouder is (Henk Moesman, 76 jaar) en terecht erg blij was met zijn 2335 meter.

Wel gebiedt de waarheid te vermelden dat het merendeel van groep 7 nog wat sneller liep, waardoor je het volgende schema kreeg.


Na afloop nog wat uitgelopen en via het duinpad - waar dit supportersteam ons opwachtte - terug naar de club.

Ter afsluiting nog enkele 'grondoefeningen' gedaan op het grasveld naast het clubgebouw...



Overigens is er gisterochtend ook nog getraind, maar dan in het krachthonk met onder anderen Rien en trainers Wim Hartman en Arie Don. Het waren de gebruikelijke setjes, maar het gaat - zij het heel geleidelijk - steeds iets zwaarder en makkelijker.

Geen opmerkingen: