maandag 27 juni 2016

Parkpop after the Night at the Park before

Bijna vijftig jaar geleden - 28 september 1968 - was ik bij een concert waarbij het zweet mij spontaan uitbrak. Dat is mij daarna niet vaak meer overkomen. Voor mij betekende het dat ik op dat moment geraakt werd door iets magistraals, iets dat ik nooit eerder had ervaren. Het ging om het eerste concert dat Led Zeppelin toen in Nederland gaf, en die groep werd een van mijn levenslange muzikale liefdes.

Vandaag, op 26 juni 2016, brak het zweet mij wederom uit. My Baby speelde op Parkpop en die groep moest ik zien. Geen spijt van gehad! Vlak voor hun opwindende optreden hadden enkele tientallen mensen zich voor het podium (Parkpop Stage) verzameld. Ik stond helemaal vooraan, mooie plek om wat opnamen te maken met mijn zakcameraatje. Nu ik de filmpjes heb ingeladen en heb beluisterd, blijkt dat het geluid wat zompig is, niet te vergelijken met het fantastische geluid dat de groep live voortbracht. Ook het harde stuwende bonken op de drums - met deze drummer lijkt John Bonham waarlijk opgestaan - 'verzandt' in een nogal resonerende brei. Toch wil ik dit delen.

Het publiek dat in steeds grotere getale op de groep afkwam was zeer gemêleerd qua leeftijd. Niet zo gek, want de muziek van My Baby - stevig rockende maar toch melodieuze, lang uitgesponnen nummers - roept associaties op met muziek uit de jaren zeventig. Enfin, oordeel zelf maar. Goed hard zetten, desnoods met koptelefoon op!





Uiteraard viel er veel meer te zien en te genieten op deze mooie Parkpop-editie, maar zelf wilde ik de beker niet tot de bodem leegdrinken. Dit ook omdat ik gisteren al veel moois had geconsumeerd. Daarom ongetwijfeld mooie optredens van o.a. Jett Rebel, K's Choice en anderen gemist, maar even thuis wat andere bezigheden verrichten hoort er ook bij.

Eén optreden wilde ik wel zien, dat van Billy Ocean. Die trad 's avonds als slot-act op. Dus na het eten en de koffie weer op de fiets richting Zuiderpark. Meer mensen hadden dat idee, onder wie een aantal die ik gisteren al had gezien.

Ook hiervan een paar filmpjes gemaakt maar die plaats ik morgen wel, anders wordt het allemaal wat te veel....



Geen opmerkingen: