woensdag 8 juni 2016

Peddelend naar Meijendel

Deze foto is vorig jaar in Meijendel genomen, dat was is in juli. Even wachten dus totdat de budleia bloeit...
Ik zou het rustig aan doen gisteren. Dat is deels gelukt, want de nadruk lag op lichaamsbeweging. Maar dan vooral fietsend. Ik had maandag, na mijn Broekpolder-excursie, mijn fiets in de stalling van Den Haag CS laten staan en die ging ik nu ophalen. Vervolgens fietste ik niet rechtstreeks naar huis, maar ging eerst naar Meijendel. Het zou daar ook mooi zijn in dit seizoen, bovendien: waarom zou je met dit prachtige weer binnen zitten? Ik ben wel bezig met enkele teken-opdrachtjes, maar die kan ik op een ander tijdstip afronden.

Op weg naar Meijendel, kwam ik over de Buurtweg. In de verte zag ik op het terras van het clubhuis van de Hague Road Runners twee van hun leden zitten, Henk Hoogeveen en Michiel Overduin. Heb nog even een frisdrankje met hen meegedronken.


In Meijendel was het ook weer mooi, en het weer was mooi (...). Veel vlinders zie je nog niet, maar wel andere beessies zoals de Duinhagedis. Vooral de mannetjes zijn prachtig met hun groene flanken.
Gek toch dat bijna overal elders in het dierenrijk de mannetjes het mooiste zijn. Bij de Homo Sapiens daarentegen... Nou ja, laat ook maar.

Als kind was ik vaak in de weer om een stelletje van die duinhagedissen te vangen voor mijn terrarium. Eenmaal daarin beland, gingen ze van de weeromstuit paren en eieren afzetten. In het najaar zette ik de reptielen weer terug.



Maar eigenlijk was ik niet ingesteld op het spotten van dieren en planten, het was gewoon een ommetje op de fiets. Toch hier en daar wat plaatjes genomen...

Geen opmerkingen: