zondag 30 oktober 2016

Kwartaalloop bij Bertus

Het is een raar iets met dat hardlopen. Zo slecht het zaterdag ging, zo (redelijk) goed ging het vanmorgen.

Zaterdagochtend heb ik een combi gemaakt van een krachthonk-sessie - vrijdag kwam dat er niet van vanwege De Efteling - en lopen. Ik liep niet met de groep mee (was daarvoor ook te laat) maar deed wel een zwakke poging om het programma - een fartlek - te imiteren. Met de nadruk op zwak, want het leek wel of ik niet vooruit te branden was. Zere knieën, stijf en stram, en van tussentijdse versnellingen kwam ook niet veel. Wel een paar pogingen gedaan, maar bij de laatste kwam ik uit op 5'40'' op de kilometer en daarna had ik geen puf meer. Niet echt lekker gelopen. En er is netto 70 minuten getraind dus een echte duurloop kon je het ook nauwelijks noemen.

Later even naar de stad geweest. Zelfs bij het wandelen ook 's avonds nog vermoeide benen. Het werd toen vooral languit op de bank liggen met de tv aan, en af en toe achter de PC gekropen. Dus had ik op dat moment niet het idee dat ik deze ochtend de Kwartaalloop in Delft zou gaan lopen.

Maar na een goede nachtrust voelde alles een stuk beter aan, dus toch maar de gang naar IJsclub Bertus gemaakt, met de bus. Twee bussen eigenlijk.


Ik was er aan de vroege kant, de weide voor Onder Ons was nog bedauwd. Dus had ik ruim de tijd om cappucino te drinken met clubgenoten Pierre Tissot en Jan Groenestein, in te schrijven, om te kleden en wat in te lopen. Naderhand kwamen van onze club ook Leen Harteveld, Michel, Hizkia en Paul Wobbe. Op zich niet verrassend, want die zijn er vrijwel altijd.

De start was evenals vorige week op de parkeerplaats. De lopers van de 5 en 10 km startten tegelijkertijd. Zelf koos ik voor de 5 km evenals Jan Groenestein en Pierre. De andere clubgenoten kozen voor de 10 km. Volgende week bij de Laan van Meerdervoort ga ik ook de 10 kilometer lopen, nu maar even niet, ook al omdat het gisteren zo slecht liep.

Het voelde al meteen een stuk beter aan dan vorige week. Een goed tempo weg en dat kon ik niet alleen tot het einde handhaven, ik heb ook een aantal lopers gepasseerd. Daar hoorde Leen niet bij, die steekt in goede vorm de laatste tijd en finishde zo'n honderd meter voor mij. Uiteindelijk kwam ik in 25'53'' over de finish. Daarbij moet worden aangetekend dat het parcours 80 meter langer was, dus wij mogen niet klagen.



Van boven naar beneden: Michel, Hizkia en Paul
Na het douchen en omkleden was ik nog net op tijd op mijn clubgenoten op de 10 km te vereeuwigen toen zij op weg naar de finish waren. Daarna nog gezellig wat gedronken en naar huis.


Geen opmerkingen: