woensdag 19 oktober 2016

Laat de leeuw niet in z'n hempie staan..


Het was me het fietstochtje wel gisteren, op dinsdag dus. Naar Pijnacker, via Ypenburg en Nootdorp. Twee-en-veertig kilometer afgelegd, weliswaar met een flinke rustpauze inclusief lunch tussendoor. Dus kun je ook spreken van twee delen van 21 km. Maar dan wel met een stadsfiets die - ongeacht de gekozen versnelling - erg zwaar trapt, en waarmee geen snelheid te bereiken is. Ik kan er althans niet snel mee kan fietsen, zeker met wat wind tegen of op vals plat is het bikkelen, vloeken, zere knieën, pijn in het zitvlak. Ligt waarschijnlijk ook deels aan mij: ouwe sok op wielen.

Komt nog bij dat de tocht deels door het lelijkste, althans ongezelligste deel van Den Haag gaat - vanaf het Rijswijkse Plein tot aan de Hoornbrug - en daarna superzwaar wordt door de brug en stukken weg die flink omhoog gaan - dus leuk was anders.

Nu hoor ik menigeen denken: overdrijf je niet een beetje? Wat in ieder geval erg lang duurde voor het overdreef, was de helse stortregen die op de terugweg rond 15:00 uur de stad teisterde en waarbij de bijbelse zondvloed een licht buitje moet zijn geweest. Gelukkig had ik toen mijn regenpak aan, maar mijn schoenen (van die stoere wandelstappers) waren totaal doorweekt.

Aanleiding was een interview bij iemand thuis. Voor het clubblad dat in december verschijnt, dus ik kan nu niet zeggen wie dat was. Wel dat zij een aardig, spontaan persoon is die al heel lang lid is van de vereniging en erg veel heeft georganiseerd, geregeld en tot stand gebracht. Het werd een leuk gesprek en toen ik na pakweg een uur wilde vertrekken, bleek op mij gerekend te zijn voor de lunch. Dat was een aanbod dat ik niet kon afslaan, dus mijn vertrek uitgesteld en mij tegoed gedaan aan heerlijk verse broodjes met kaas en worst.


Vandaag weer naar het krachthonk gegaan, we waren met z'n vieren. Daarvoor en daarna nog even een klusje gedaan, waarbij ik de (nationale atletiek)leeuw niet in zijn hempie - althans in zijn originele hempie - heb laten staan, maar hem in onze clubtenue heb gestoken. Beheerder Frans had gevraagd of ik dat een keer wilde doen omdat het bord anders niet meer zou worden gebruikt, vandaar. Zal wel ergens in de kantine worden geplaatst of zo.



Geen opmerkingen: