dinsdag 17 januari 2017

Omzwervingen door het Haagse

Maandagochtend eerst naar de stad, met de tram (dat weer wel) om een offerte op te vragen bij Café van Beek, dit in verband met het organiseren van een borrel.

Staat er voor de bibliotheek een man naar mij te zwaaien. Hij had een klein hondje bij zich. Aanvankelijk herkende ik hem niet totdat hij zijn muts afzette: het was René, een goede vriend. Is alweer een tijd geleden dat we elkaar zagen, dus stelde ik voor om samen bij Van Beek een bakkie leut te drinken. Geen probleem, temeer omdat de eigenaar van Van Beek zijn schoonzoon is.

Daarna liepen we via Het Noordeinde en de Scheveningse Weg samen richting Statenkwartier waar René woont. Ik haakte even daarvoor af omdat ik naar Het Gemeentemuseum wilde. Dat bleek echter gesloten op maandag. Dan maar naar huis.



Later die middag ging ik op pad voor een duurloop van ca. 70 minuten over straat en strand en door de duinen. Weinig wind, lekker zonnetje en met de kou viel het ook mee. Het strand lag momenteel bezaaid met grote mosselachtige schelpen waarvan sommige nog leven. De naam kon ik niet achterhalen, was ook niet in mijn schelpenboek te vinden. Naderhand reageerde een vriendin op Facebook dat het om Otterschelpen ging.

Geen opmerkingen: