zaterdag 14 januari 2017

Testloop en verjaardag Frits

Hedenmorgen werd er een testloop georganiseerd door onze vereniging Haag Atletiek. Deze loop was in het kader van de voorbereidingen op de City Pier City Loop, beter bekend als de CPC.

Vanaf medio december zijn er diverse groepen nieuwkomers die - ieder op zijn of haar niveau - trainen voor deze inmiddels legendarische loop. Tien kilometer of de halve marathon. En ieder jaar worden ze begeleid door (assistent)trainers die gerekruteerd worden uit onze gelederen. Zo'n testloop maakt deel uit van het trainingsprogramma.

Overigens waren het bepaald niet allemaal nieuwkomers die vanmorgen kwamen opdraven. Ook de 'vaste' leden, geroutineerde lopers en oude rotten - waaronder ik mezelf mag rekenen - deden mee.

Nu wilde het geval dat ik laat op de club arriveerde, de diverse trainingsgroepen waren al druk bezig met inlopen. Dat 'laat komen' had zijn redenen maar daar kan ik niet op ingaan, soms lopen dingen zo.

Maar eenmaal ter plekke, kreeg ik meteen twijfels. Zou ik meelopen of gewoon langs de kant toekijken, als supporter en als fotograaf? Hoe dan ook, kleedde ik mij om en ging nog even - veel te kort - een stukje inlopen.

Uiteindelijk besloot ik toch maar om mee te lopen. Twee of drie ronden, dat zou toch moeten lukken. Normaliter wel, maar het voelde al van tevoren niet goed. Direct na de start - aangegeven door een handbeweging van Carel Knoester - bevond ik mij in een klein groepje met Eveline van Leeuwen en Stephan Jutte. Maar proberen bij te blijven.


Dat ging goed tot het anderhalve kilometer punt, daarna ging Eveline steeds sneller. En niet lang daarna kreeg ik het moeilijk: ademnood, benen die gingen protesteren, kortom, het was een herhaling van afgelopen woensdag. Toen ik na vijf kilometer weer terugkeerde op de baan, besloot ik er mee te kappen. Het zou bij vijf kilometer blijven. Tijd (voor wat het waard is) 27'05''. Viel mij nog mee, maar een tweede ronde zat er niet in.

Later in de middag ging ik naar het verjaardagsfeestje van clubgenoot Frits Bos, dat hij in Bistro Berg en Dal (in de Bosjes van Pex) vierde met een select gezelschap vrienden van Haag Atletiek en HBS Craeyenhout.


Het was erg gezellig. Maar de weekendfeesten zijn nog niet afgelopen. Morgen (zondag) wordt in Gouda weer het jaarlijkse Pint Winterbierfestival georganiseerd. Voor de 'doorgeWINTERde' bierliefhebber. Niet dat ik mij daar toe reken, maar gezellig is het wel en het belooft weer een middag met de nodige smaaksensaties te worden.

Geen opmerkingen: