zaterdag 11 maart 2017

CPC warming up in Kennemer Duinen

Iedereen die morgen meedoet aan de CPC - ongeacht de afstand - succes maar vooral veel plezier!


Wie het kleine niet eert... Ditmaal de 10 km voor mij. Ik heb mijn startnummer vandaag opgehaald bij het wedstrijdsecretariaat op Het Malieveld.
 

Zonder naam en dergelijke, want ik heb later ingeschreven. Heb overigens nog een aardige wandeling gemaakt door de Kennemerduinen vandaag, vanaf station Overveen. Al met al zo'n tien kilometer.


Het station in Overveen - met de aan het perron grenzende pittoresk ogende uitspanning - is een van de weinige overgebleven stations in oude stijl. Dat geldt ook voor station Haarlem overigens. Laat dat vooral zo blijven, wat mij betreft is Nederlands cultureel (monumentaal) erfgoed. 


Ik liep de zogeheten wisentenroute in de hoop om deze europese bizons te spotten. Dit heb ik al eens eerder geprobeerd, maar zowel toen als nu lieten zij zich niet zien. Jammer, maar niettemin was het een aangename wandeling door een mooi gebied, en het weer - flets zonnetje en redelijke temperatuur - was goed. 


De runderen op de foto hieronder zijn trouwens geen wisenten maar schotse hooglanders. Die waren er dus ook, alleen in een deel vlak bij het bezoekerscentrum waar ik even heb gezeten met koffie en een muffin. Daar staat trouwens wel een wisent, maar die is opgezet...


Hieronder ook nog een ander 'historisch' beeld van de CPC, op het gevaar af dat ik deze al eens eerder heb geplaatst. Maar ja, mijn voorraad is niet onuitputtelijk... De foto is van de CPC 1986, met - de vorig jaar helaas overleden - Jan Ruigrok op weg naar de finish. Dat was nog op de Lange Voorhout waar momenteel duizenden crocussen bloeien...



Geen opmerkingen: