maandag 3 juli 2017

I Never Promised You a Rose Garden...


.... Maar de beelden heb ik wel voor jullie. Dat is tenminste iets.

's Zomers barst het altijd van de initiatieven en evenementen in Den Haag. Het is bijna niet bij te houden.

Het klinkt idioot, maar laat het Zeeheldenfeest nu glad aan mij voorbij te zijn gegaan! Kwam ik vanmorgen pas achter, toen ik diverse berichten op FB las. Het zat domweg niet in mijn systeem, is mij volledig ontgaan dat het al dit weekend was. Jammer, ik ga elk jaar even kijken ook al ben ik geen 'zeeheld'! Dat heb je er van als je geen agenda bijhoudt.

Aan de andere kant heb ik zat gedaan, al lag de focus vooral op de Kadeloop. Ben ook niet bij de Urban Trail geweest op zondag, op het moment dat ik dacht: 'Kom, laat ik eens gaan kijken' waren de meeste lopers al op het Spuiplein gearriveerd voor het ontbijt.

Overigens best een leuk evenement hoor, die Urban Trail (TV West verslag hier), maar het inschrijfgeld is mij te gortig. Moet wel leuk blijven. En dat was het blijkens de reacties van deelnemers beslist. Vorig jaar heb ik wel meegedaan, best bijzonder om eens te ervaren, dat lopen door diverse al dan niet monumentale maar bijzondere lokaties en gebouwen. Wil niet blasé klinken, maar het meeste heb ik al eens gezien, al was het maar tijdens de Open Monumentendagen.


Helaas dus niet deze evenementen, de zondag was mijn hersteltraining een kort maar pittig fietstochtje naar twee Haagse groengebieden: De (Groene) Schenk, een op de grens van Voorburg en Den Haag natuurlijk tuinencomplex, daarna naar het Rosarium in Het Westbroekpark.

De mensen die eerstgenoemd gebied beheren hebben zich verenigd in Natuurtuinen De Groene Schenk. Doelstelling van deze vereniging is het natuurvriendelijk, energieneutraal en duurzaam aanleggen, beheren en onderhouden van natuurtuinen. De Vereniging is ontstaan uit de zorg dat ook het laatste deel van de Schenk rond de Nieuwe Veenmolen haar natuurlijk karakter zou verliezen.


Er was zondag een eco-markt, er werd gemusiceerd door een jazz-band en je kon meewandelen met een gids. Bij diverse stands kon je allerlei natuurproducten aanschaffen zoals honing, jams e.d. alsook uiteenlopende kunst- en handvaardigheidsproducten. Daarbij was ook vaak sprake van recyclen van afval tot kunstobjecten. Het was gisteren ook de laatste dag van een expositie van dat soort 'kunst ter plekke', her en der verspreid door de - overigens mooie 'wilde' tuinen.

Om een beeld te krijgen van hoe het daar uitziet, hierboven enkele foto's.


Naderhand naar het Westbroekpark gepeddeld waar de rozen nu in volle bloei staan. Eerst naar een plek aan het water gelopen waar het goed toeven was in de zon, met een glas witte wijn (werden er twee). Daarna liepen we door het Rosarium. Het bloeide en groeide dat het een aard had.

Hierbij enkele rozenfoto's, maar hier staan er nog veel meer.


Geen opmerkingen: