maandag 24 juli 2017

Polderend het weekend door


Nederland polderland. Polders genoeg gezien dit weekend, en het is mij goed bevallen.

"Let me tell you 'bout the birds and the bees, and the flowers and the trees, and the moon upperbove, and a thing called love" zong Sam Cooke al. Leuk liedje, maar plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. Op Facebook had ik al de nodige foto's geplaatst die ik tijdens een wandeling door De Broekpolder maakte.

Dat was afgelopen zaterdag: veel natuurschoon, vlinders, bloemetjes en bijtjes. En vogels, waaronder de kleurrijke maar erg snelle puttertjes, ik kon ze niet voor mijn lens 'vangen'.  En weer geen wielewaal, hoewel hij daags ervoor door diverse mensen is gehoord en zelfs gespot. Maar kom op Fred, je hebt de ijsvogel al gezien afgelopen week: je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Mooi gevalletje van schutkleur: de groene sabelsprinkhaan...
Zondag was het weer Kerkpolderlooptijd. In de jaren vijftig gingen we naar de kerk (tenminste, een aanzienlijk deel van de bevolking), nu is het zondagsritueel het sportevenement. Beetje rare analogie, ik weet het, maar als je een loop in de Kerkpolder organiseert is dat het spreekwoordelijke schot voor open doel.

Die ochtend stond Jan G. al vroeg voor de deur, wij konden met Zier meerijden. Even snel koffie gedronken, waarna we met Zier - die beleefdheidshalve voor de deur stond te wachten - naar Delft togen. We waren al vroeg op de plaats van bestemming, zó vroeg dat de inschrijfploeg zich nog niet had geìnstalleerd.

Ook Mulay was er weer met een aantal van 'zijn' Spartanen. Eerst even 'met z'n allen' koffie of thee gedronken, daarna omkleden en inschrijven.

Vervolgens hebben wij nog een stuk ingelopen en andere warming up oefeningen gedaan in de overdekte hal van het sportcentrum. Dit onder leiding van Mulay.

Daarna naar de start, waarbij de lopers werden verzocht achter de startstreep plaats te nemen. Het duurde even totdat het startsein werd gegeven. Lekker gelopen, ondanks een kort buitje en een stevige wind 'bijna tegen' de eerste twee kilometer. Hoe dan ook leidde het in mijn geval tot een weer iets snellere tijd dan vorige week, 25'58''. Maar belangrijker dan de tijd was het gevoel, ben onderweg niet ´ingezakt´.

Reisgenoten Jan G. en Zier gingen ook als de brandweer, en olijke Nanda liep onder de 23 minuten!


Bas van Binnendijk maakte niet alleen foto´s, maar liep ook mee. Hij mailde mij nog een foto van mijn persoontje bij de finish.

Na de loop - en het douchen en omkleden - weer even bijeen gezeten met onder anderen Mulay, Marlon, Mattijs, Michel en Hizkia.

's-Middags bracht Zier ons thuis. Kort daarna ging ik even de stad in om een cadeautje te kopen voor een vriend die zijn verjaardag niet wilde vieren. Zijn gade dacht daar anders over en had op het laatst een 'verrassingsparty' georganiseerd. Het werd een gezellig tuinfeest waarbij we het geluk hadden dat het niet regende en - integendeel - de zon zich min of meer uitbundig liet zien...



Geen opmerkingen: