woensdag 29 november 2017

Somewhere over the Rainbow

Hardlooprondje Kijkduin.... (foto: Sylvia Visser)
Vandaag een actief dagje. 's Ochtends naar het krachthonk met zes andere Haag-veteranen, aansluitend een heel huis gestofzuigd, daarna zeventig minuten hardgelopen.

In de duinen kwam ik RTC-lid Sylvia Visser tegen, ook bezig met een duurloopje. We liepen een stukje met elkaar op tot Kijkduin, daarna gingen we ieder ons weegs. Bij Kijkduin wees Sylvia mij op een prachtige regenboog, althans het begin daarvan, waar de pot met goud zich bevindt - in dit geval ergens in de zee - en ja hoor, altijd heb ik mijn zakcamera bij me maar nu niet. Geen nood, Sylvia maakte een paar foto's met haar iPhone en ik vroeg haar of ze er mij een kon toemailen. Dat was geen probleem.

Zelf liep ik nog een stuk via het strand richting Zandmotor, maar even daarvoor draaide ik linksomkeert en ging via het strand, tegen de wind in, terug naar Kijkduin. De regenboog was niet verdwenen, integendeel, het had zich ontwikkeld tot een prachtig kleurrijke volledige boog, het werd zelfs een dubbele regenboog. Zelden zo'n mooi 'exemplaar' - voor zover je licht als 'ding' kunt zien -  gezien.

De zon had al die tijd uitbundig (voor novemberbegrippen dan) geschenen, maar inmiddels was de bewolking toegenomen en begon het te regenen. In de overdekte winkelgalerij zocht ik al joggend beschutting, maar aan het eind daarvan, bij het Deltaplein, regende het al minder hard en ik vervolgde mijn weg. Ook nog even in Meer en Bosch een rondje gelopen en via de Laan van Meerdervoort terug naar huis.

Nog even wat boodschappen gedaan en de pc aangezet. En ja hoor, Sylvia had enkele foto's van de regenboog toegestuurd!

Geen opmerkingen: