dinsdag 23 januari 2018

De duizendjes van de maandagavond

Maandagavond weer meegetraind met groep 7.  En dat was geen straf, want het was ideaal trainingsweer, zacht voor de tijd van het jaar en geen neerslag. De opkomst was behoorlijk, er namen twaalf personen deel. Op het programma stond - naast uiteraard de gebruikelijke warming up en cooling down - een duurloopje met vier tot zes series van 5 minuten in 10km tempo, met drie minuten tussenpauze.

We liepen vanaf de Laan van Poot over de Machiel Vrijenhoeklaan richting Kijkduin, we gingen een stuk Ockenburgh in. Hoewel ik de tempo's redelijk kon volhouden, voelde ik aan mijn water - maar vooral aan mijn benen - dat het, na de zware cross van zaterdag, beter zou zijn om niet het hele programma te volgen. Dit ook omdat ik vanuit de groep opmerkingen kreeg dat ik ging 'sloffen'.

Dus ben ik halverwege de derde serie afgehaakt en 'in eigen tempo' teruggegaan naar de club. Ik heb nog wel een vijfde serie 'in eigen tempo' volbracht. Op de terugweg kwam ik nog de groep van Jan Passchier tegen.

Ze zijn een stuk sneller, lopen zo'n 4'20'' als 10km tempo terwijl Groep 5 rond de 5 minuten loopt. Toch spoorde Jan mij aan om dat laatste tempo mee te doen. Gek genoeg ging dat goed tot pakweg 300 meter, daarna liet ik mij terugzakken om verzuring te voorkomen. In een rustig tempo ging het vervolgens naar de Laan van Poot.

Overdag kwam ik weer eens wat oude foto's tegen van 'oude' CPC's. Geen idee wanneer deze is genomen, ik vermoed dat dit eind jaren tachtig moet zijn geweest (gelet op de wedstrijdkleding).

En nu we toch nostalgisch bezig zijn: zaterdag ga ik met Murat naar een concert van Neerlands beste sympho rockgroep, Kayak. Het is alweer een tijd geleden dat ik ze live zag optreden, dat was ten tijde van hun album 'Close to the Fire'. En oh ja, recentelijk nog bij een zogeheten 'instore optreden' bij platenzaak Velvet in Delft.


De groep treedt dan - met een nieuwe line up - op in De Boerderij (Zoetermeer). Gisteren waren er nog tickets verkrijgbaar, dus je kunt nog gaan!

Geen opmerkingen: