donderdag 18 januari 2018

Storm van nostalgische beelden

De afgelopen dagen werd ik van diverse kanten geconfronteerd met mijn verleden. Eerst kreeg ik een mailtje van Reinout, een vriend van 'de jaren zeventig clan'. Hij berichtte dat hij bij opruimwerkzaamheden op een aantal 8 millimeter filmpjes was gestuit waarvan drie van mijzelf. Daar stonden althans beelden op waar ik op sta maar ook mijn grootvader en moeder; verder een filmpje van de Koekamp (met damherten) en van een boottocht met een toenmalig vriendinnetje.


Dus ik naar Reinout toe, waar ik hartelijk ontvangen werd met koffie en appeltaart. Gek eigenlijk, we wonen dicht bij elkaar maar het is jaren geleden dat we bij elkaar over de vloer kwamen. Maar dat geldt voor heel wat mensen uit die 'oude' vriendenkring. Met niemand gebrouilleerd, integendeel, maar iedereen leidt zijn/haar eigen leven, de meesten hebben volwassen kinderen en sommigen zijn grootouders. Hoe dan ook een uurtje de nodige herinneringen opgehaald.

De filmpjes heb ik - na een provisorische projectie op de keukenmuur - meegekregen. Ik moet ze nog laten overzetten op USB-stick, daarna probeer ik er wat stills van maken. Net als een eerder overgezet filmpje van een vakantie in Noorwegen, ongeveer 35 jaar geleden (foto). Wel leuk om dat alles terug te zien.

Later op de avond kreeg ik een bericht van voormalig buurmeisje Franka, ze stuurde een foto die zij bij een of andere loop van mij heeft gemaakt. Of het de CPC of de Laan van Meerdervoortloop was weet ik niet maar ik schat dat zij deze minstens tien jaar geleden heeft gemaakt.


Die loopfoto vormt een mooi bruggetje naar het hardlopen deze week. Een beetje gelopen op maandag en dinsdag, maar dat mag geen naam hebben. En woensdag een klein uurtje gelopen, dat ging vlotjes en dus 'lekker', als het zo ook aanstaande zaterdag gaat (Westduincross van onze club, bijna 9 kilometer) mag ik niet klagen al zullen de klimmetjes wel zwaar gaan worden.

Het gezelschap op de foto hieronder was gisteren blijven 'plakken'. Pas toen beheerder Simon het licht uitdeed drong het een beetje tot ons door dat het misschien wel eens tijd werd om naar huis te gaan. De groep maakt deel uit van de groep Haagleden die zondag naar het jaarlijkse PINT Winterbierfestival gaat, dat is in Gouda. Altijd leuk en gezellig, zo'n dagje uit van de stichting (sportdrankliefhebbers).

Geen opmerkingen: