donderdag 1 februari 2018

Hoe 'Haag' de verjaardag van Beatrix vierde


Zo goed de fitness-training ging woensdagmorgen, zo slecht ging het 's avonds, tijdens de looptraining. Zeventig minuten, begeleid door de schijnwerper van de volle 'rode' maan die ondanks de gedeeltelijke bewolking goed te zien was. Alleen niet rood of blauw.

Had ik afgelopen zondag nog meegedaan aan de Bertusloop, vijf kilometer met een redelijke uitslag, nu ging het uiterst moeizaam. Zelfs het inlopen ging voor mijn gevoel niet echt rustig, voor mij voelde het niet 'vanzelfsprekend' aan. Toch maar meegedaan met de groep.

Op het programma stonden 5 à 6 keer 1000 meter in 10km tempo, met telkens 4 minuten herstel tussen de tempolopen in. Na het gebruikelijke ritueel van rek- en strekoefeningen en wat loopscholing, gingen we los. De eerste keer ging redelijk maar merkte dat ik niet kon bijblijven of aanpikken, moeilijke benen en ademnood. En zo ging dat de hele training door, bij de derde keer liep ik helemaal achteraan. De laatste keer ben ik afgehaakt, ik liep rustig terug naar de club maar werd op weg daarheen weer achterhaald door onze groep dus liep ik alsnog mee

Gek, zou het te maken hebben met het feit dat ik daags ervoor zo'n 15 kilometer 'vol op de pedalen' heb gefietst? Mijn stadsfiets (Giant Metro) trapt heel zwaar, dus dat zou kunnen. Temeer omdat ook nu nog mijn benen wat pijnlijk en stram aanvoelen. Maar eerder had ik het gevoel dat het met lichaamsgewicht te maken had, ik moest moeite doen om niet te gaan 'sloffen' en sleepte me voort.

Nu ga ik niet dagelijks en zelfs niet wekelijks op de weegschaal staan, dus vanmorgen toch maar eens gedaan. En ja, er mag wel wat van af! Schoon aan de haak weeg ik nu 79,9 kilo (dus afgerond 80 kilo) en dat is aanmerkelijk zwaarder dan drie maanden geleden, toen ik 75,5 kilo woog. Toch maar proberen wat af te vallen want dat loopt een stuk relaxter.


Het clubhuis was onder regie van onze meest ludieke barploeg omgetoverd tot een feestzaal met blauw-witte slingers en zowel op het tv-scherm als verspreid in het clubhuis foto's en afbeeldingen van prinses Beatrix. Ook het barpersoneel was uitgedost in uitzinnige overwegend oranjekleurige outfits. Er was zelfs pasta als 'avondhap' in twee varianten, ook een vegetarische. Zo vierde Haag Atletiek de verjaardag van onze voormalige koningin op feestelijke wijze mee.

Geen opmerkingen: