zondag 15 april 2018

Van Lentepark naar Lenteloop en Lentebok


Het was een weekend met de nodige variatie. Zaterdag diverse dingen rond en om het huis (= voor- en achtertuin) gedaan en ook nog even naar Leiden voor een bezoekje aan de Hortus Botanicus. Dat was wel grappig, eenmaal daar aangekomen stuitte ik op een fotoshoot met een bruidspaar en hun gevolg. Bleken dat mijn directe overburen te zijn en het bruidspaar hun oudste zoon en schoondochter. Zij wonen in Canada maar kwamen voor deze speciale gelegenheid naar Nederland.



Verder in de Hortus de nodige kiekjes gemaakt, de meeste had ik al op Facebook gezet.
Wie echter niet op FB 'zit', hieronder een paar mooie blommekes.


Zondagochtend 15 april toch nog meegedaan aan de Zier Lenteloop. Ik had mij na-ingeschreven omdat ik rond deze tijd voor de tweede keer grootvader verwacht te worden. Het is nog niet zo ver, dus op naar de Laan van Poot. Vooraf had ik er zin in. Sterker nog, ik schreef mij ter plekke in voor de 10 kilometer. Moest lukken want de laatste dagen heb ik 'goede benen.'

Maar helaas. Al snel nadat de lopers van de vijf en tien kilometer om 11:15 uur van start waren gegaan, bleek dat 10 kilometer er voor mij niet in zat. Veel lopers die ik normaliter voor kan blijven passeerden mij. Met veel moeite en in een aanmerkelijk langzamere tijd dan ik de laatste maanden van 2017 gewend was te lopen bereikte ik de finish. Weliswaar was de afstand 200 meter langer dan 5 km en werd het onverwachts warm onderweg, maar goed, dat gold voor iedereen. Het ging alweer zwaar. Eenmaal thuis meteen op de weegschaal gaan staan, waar bleek dat ik in twee weken tijd nog geen gram ben afgevallen. 80 kilo. Tja, een strenge eet- en drinkdiscipline zit er nog even niet in.


Ook vandaag niet! Want enkele uren later ging ik naar het pas geopende biercafé 'De Haagse Prael', waar 'we' (een groepje Haag-vrienden) hadden afgesproken. Leuke en vooral grote tent, met een sprekend op Richard Branson gelijkende manager. Daar hadden we een paar gezellige uurtjes inclusief een bier-proeverijtje (4 biertjes en wat nootjes als garnituur), met een prettige Meibock als binnenkomer en een Milkstout als afsluiter. De brave huisvaders van het gezelschap (jawel, ook 'uw' cultuurbarbaar) gingen daarna huiswaarts, terwijl de anderen nog ter plekke bleven eten. Leuke tip Frank en Arne!

Geen opmerkingen: